Bejegyzések

Utolsó kommentek

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

HTML

Az Öreg Izomagár sportélete

12 éves korom óta mindig is sportoltam, és már eddig is voltak jó páran, akik a példámat követve szintén sportolni kezdtek. Nem vagyok profi, sosem voltam semmilyen csapat vagy egyesület tagja; a sport, pontosabban a SPORTOLÁS iránti lelkesedésem azonban van olyan, mint a profiké.

Friss topikok

Kerékpár

A hőségriadó idején tartott versenyekről jut eszembe…

2015.08.30. 05:33 Brain Storming

heat_wave.jpg(Egy tömegsporttal, elsősorban futással kapcsolatos fórumon vetettem fel)

Valószínűleg sokaknak az fog az eszébe jutni, hogy "mit mimózáskodik ez itt???", de mivel a tömegsport híveként a mozgást az egészséges életmód részének tekintem, így talán enyhül a "károgásom" éle .... Szerintem az idei év után a versenyszervezők talán elgondolkodnak azon, hogy az "esőnapok" mintájára be kellene vezetni a "hőségnapok" rendszerét. Sorra olvasom, hogy ki mindenki lett rosszul, múlta alul önmagát az elvárásaihoz képest... Az idei év különösen erősen ontotta a meleg napokat, és ahogyan a mínusz 30 fok környékét itt nehezen viseljük (M.o.-on extrém hidegnek számít, ha a napi középhőmérséklet -10 fok alá süllyed), ugyanúgy nehezen viseli a szervezet, ha a napi középhőmérséklet eléri vagy meghaladja a 25 fokot. Most perpill 2-es fokozat van érvényben (az ország nagy részén) ... Ezen fölül még egy fokozat van, amikor 27 fokot eléri vagy meghaladja a napi középhőmérséklet ... Szóval nem tudom, hogy ilyesmi megfordult-e a versenyszervezők fejében, de valószínűleg érdemes lesz elgondolkodni azon, hogy az ilyen napokra tervezett versenyeknek pl. szintidőben mért időtartamát (kezdő és végpontját) csúsztassák el a napi csúcshőmérsékletek időpontján kívülre, különösen olyan területeken, ahol nincs árnyék, és természetesen maga a verseny szintideje se „lógjon bele” (pl. 11 órára bezárólag legyen a szintidő vége, vagy maga a start 6-7 körül legyen) ... Szóval, mint az elején is jeleztem, lehet, hogy vészmadárkodásnak, vagy mimózaságnak tűnhetnek a soraim, de ezen a nyáron szerintem ugyanúgy sokan élhették át a túlhevülést, mint a zord téli napokon a túlhűlést - az emberi test jelzi az elmének, amikor már a határon, vagy azon túl van, és a túl magas maghőmérsékletet már nem lehet akaraterővel, vagy jellembeli erősséggel leküzdeni... és amellett, hogy egészségtelen, szerintem valahol nem is erény, ha olyan körülmények között akarunk magas teljesítményt produkálni, ami messze kívül esik azon a zónán, amelyben a teljesítményünket megteremtettük.

Az Öreg Izomagár (Brain Storming), 2015.08.30.

komment

Címkék: sport futás egészséges életmód versenyzés

süti beállítások módosítása