Bejegyzések

Utolsó kommentek

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

HTML

Az Öreg Izomagár sportélete

12 éves korom óta mindig is sportoltam, és már eddig is voltak jó páran, akik a példámat követve szintén sportolni kezdtek. Nem vagyok profi, sosem voltam semmilyen csapat vagy egyesület tagja; a sport, pontosabban a SPORTOLÁS iránti lelkesedésem azonban van olyan, mint a profiké.

Friss topikok

Kerékpár

FUTÁS: 2015.01.04. – 2. alkalom: Ahol elmondom, hogy miért szeretek a városi sötétben futni );o)

2015.01.04. 23:10 Brain Storming

FUTÁS: 2015.01.04. – 2. alkalom: Ahol elmondom, hogy miért szeretek a városi sötétben futni );o)

Km-gyűjtés, szintentartás, zsírégetőTOURa (futás utáni nudisúly: 78.4 kg)

20.6 km / 1:53 = 5:29.1 / km = 10.938 km/h

BENNE:

1.___5 km (5150m) / 29:37 = 5:45 / km = 10.433 km/h

2.___5 km (5150m) / 25:08 = 4:52.3 / km = 12.294 km/h

3.___8 km / 46:46 = 5:40.5 / km = 10.571 km/h

ÉVI ÖSSZ:

40 km / 3ó 47p

BACKGROUND:

Még jó, hogy mezítlábas hófutást terveztem-szerveztem szombatra… erre a hó ukmufukk elszelelt ):o) – tiszta Murphy-törvénye. De legalább a pálya 99%-a már nem volt havas-jeges, csak az egyik fordítónál, ami jó, mert a kanyarban lehet a leghamarabb eltaknyolni.

Reméltem, hogy korábban tudok indulni, de csak sötétedés után sikerült… és ez szembe juttatta, hogy miért is szeretek én talán jobban sötétben futni. Nem azért, mert érzékeny a szemem, és már a nappali égbolt kékje is zavar… hanem azért, mert akkor a „világ fele” tkp nem is létezik. A nappali fényben fürdő vizuális ingerözön nem tereli el az ember figyelmét a futásról. A közvilágítás pontszerű fényei otthonos szobahangulatot keltenek… fura, hogy ez így együtt a kültéri szabadság és a beltéri biztonságérzet fura egyvelegét adja egyszerre. Plusz még a zene, ami javarészt a külső hangok és zajok majdnem 100%-át is kizárja. No igen – én, amikor futni megyek, nem külső ingerekért teszem; nem azért indulok neki, akár a pályán 15-20 körre is, mert már „nem bírom a négy fal között”, dehogy. Vannak napok, hogy remekül megvagyok otthon anélkül, hogy kibámulnék az ablakon vagy akár kilépnék a bejárati ajtómon – a lakterületem maga is miniatűr univerzum, külön világ, BrainStormingia… Igen, néha elefántcsonttoronyként használom, jól érzem magam benne… mert ott vagyok, és ha kell, magamban, magammal jól elvagyok. De ez is változó – néhanapján „kipárnázott kalodának” érzem, mintha luxusbörtön lenne, ahonnan ugyan akármikor kitehetem a lábam, de hát mégiscsak megvan a „cella-feelingje”. No, persze, ezt így felvázolva már érthető perverzió vonz a kinti, városi sötétségben futáshoz. A lényeg, röviden: a sötétedés utáni városban futás, pláne zenével egyfajta különös meditatív állapotot jelent, amikor kint is vagyok, bent is vagyok… a pályán magam is vagyok, másokkal is vagyok. Olyan érzés, mint amikor az ember egy szép nyári napon, hétvégén egyik délután kiül egy park vagy tér melletti kávézó teraszára és nézi az embereket, hogyan szórakoznak… és jól érzi magát. Része is vagyok egy nagy egésznek, és nem is; ott is vagyok, meg nem is… SZEMLÉLŐDÖM. Az más tészta, hogy közben az elmém egyik része, mint valami szikár, de tagbaszakadt, marcona arcú kiképzőőrmester módjára közvetlen közelről üvölt az izmaimnak, hogy hagyják békén a gazdi egyéb elmemezőin önfeledten ugrabugráló gondolatokat kedvükre viháncolni, és törődjenek a saját dolgukkal… ):o)

Egyébként pedig – dacára annak, hogy egész jól tudok angolul, nemigen szoktam figyelni a futós zenéim szövegét. Ami futáskor számít az a ritmus, az összhangzat, ilyesmik… mondhatni a vokál csak fűszerezi, emberibbé teszi, simogatja az ember bensőjét, miközben mindez eltereli a figyelmét arról, hogy a tüdejét esetleg már majd kiköpi… Szóval nem szoktam a szövegeket figyelni, az én kedvenc drum&bass sportzenéimnél meg nem is nagyon az a lényeg. Néha megnézem a szövegeket, és akkor időnként igencsak megdöbbenek, mennyire megkönnyeztetően szép és egyszerű szavakkal megírt szövegekkel szövik át ezeket a zenéket. Mint pl. ez is: https://www.youtube.com/watch?v=MRUM7Q-WOy8

Visszatérve a mai futás tanulságaira: azt hiszem fagypont fölött pár fokkal felesleges 4(+1) réteg a felsőtesten – most kicsit túlzásba estem. Legutóbb is éreztem, hogy tán’ sok rucit vettem magamra, de most kifejezetten kellemetlen volt. Persze elég élesen vágó szél is fújt, így csak módjával vetkőzgettem. Lényeg a lényeg: amikor hazaértem megmértem, mennyi cucc volt rajtam: 3.6 kg-ra jött ki. ha ehhez még hozzáveszem, hogy fogynom kellene, legalább 4-5 kilót tavaszig… Csak, hogy ösztönözzem magam, közszemlére teszem a súlyom, minden futás után… ami persze csalás, mert olyan 15 km fölött ebben „benne van” még jó egy liternyi izzadás is, de hát ennyi kegyes hazugság még belefér, nemde?????? ):o)

komment

Címkék: edzés futás edzésnapló

süti beállítások módosítása